Wednesday, May 13, 2009

Mari shoot Model!!!

Bila bercerita mengenai fotografer, satu perkara yang tidak dapat dipisahkan adalah "menembak model". Tetapi tidak semua fotograper suka mengambil gambar model & ini terpulang kepada diri individu-individu tersebut. Bagi saya, mengambil gambar model adalah sebagai tempat melatih seseorang photographer untuk berkomunikasi bersama subjek, mengarah & melaksanakan kreativiti agar sesebuah gambar itu memberikan impak yang dikehendaki kepada para pembaca. Ianyer menjadi lebih menarik sekiranya beberapa cambang fotografi dicampur di dalam satu gambar dan menjadi sesautu cerita yang menarik..

ok lah malas nak cerita panjang lebar... baik korang tgk ajer gambar kat bawah ni...





Program ini dianjurkan oleh Chot from ToneTeam "berkelobarasi" bersama tenaga pengajar dari UniKL disertai oleh pelajar-pelajar UniKL & juga ahli2 dari forum Photoskool.net. Seramai 4 orang model (semuanyar asal dari satu kampung kat Kedah) yang masih menuntut di Universiti-universiti di dalam kawasan Selangor & Kuala Lumpur.



Program bermula dari kawasan Central Market pada jam 8.30 pagi, berjalan sambil mengambil gambar & berakhir pada jam 1.00tgh hari di kawasan belakang kedai di Petaling street. Berberapa kumpulan di pecahkan dan di tunjuk ajar oleh seorang fasilitator.



7 comments:

peluruperak said...

salam. makin mantap teknik fotografi ko. mungkin boleh work out lebih sikit pada space around subject untuk perfect. tq.

Anonymous said...

demnn...nie penangan warna d90 yer..huhuhuu best2...thanks drop komen...bro pun apa kurangnya..aku masih learning lagi...sama2 laa kita learning k

Silver Picture said...

hihi.. ni masa pakai d40x... gmbr ni dah lama... tp gambar ko lagi power... huhuhu... teruja aku...

hafidz.. bila mau angkat DSLR? takkan nak pakai opis punyer jer.. hihih

adirussman said...

sempoi nih shoot model...teringin gak aku...anyway nice!

Acaii Jawe said...

sirreh, update daaa....:) wei, aku nak angkat D90 nih...bila nak wat tt bangsar lagi nih?hihi

Silver Picture said...

acaii... aku dah update..

Ah Meng said...

aku suka mood color.. terimakasih buat aku suka...